jackv2.jpg

Exploring the living matter of photography.

Between the visual imprint of the world and its loss, emerge the possibilities of transformation and expression of time.

Through my experimental explorations, I try to reveal a dialogue between representation and support.

Experimental processes are a way to intervene manually and physically on the materiality of the support itself, bringing accidents and unknown. Working directly on the negatives or photosensitive supports involves a no-turning back and opens new territories to discover.

Each work requires its own process or recipe to find the boat connecting with its substance. Time is a key factor: some processes and degradations are fast, some can take months. Experimental processes are a state of mind and a way to experience transformation, being truely alive.

I don't consider Photography as fixing time and memories. It's as alive as our relationship to it; it's as changing as our memories themselves.

 

Photography is alive.

 

 

Explorer la matière vivante de la photographie.

 

Entre l'empreinte visuelle du monde et sa perte, émergent les possibilités de transformation et d'expression du temps.

 

À travers mes explorations expérimentales, j'essaie de révéler un dialogue entre la représentation et le support.

Les processus expérimentaux sont un moyen d'intervenir manuellement et physiquement sur la matérialité du support lui-même, apportant des accidents et de l'inconnu. Travailler directement sur les négatifs ou les supports photosensibles implique un point de non-retour et ouvre un chemin vers de nouveaux territoires.

 

Chaque œuvre nécessite son propre processus ou recette pour trouver la connexion avec sa substance. Le temps est un facteur clé: certains processus et dégradations sont rapides, certains peuvent prendre des mois. Les processus expérimentaux sont un état d'esprit et un moyen d'expérimenter la transformation, la conscience d'être profondément vivant.

 

Je ne considère pas la Photographie comme un moyen de fixer temps et souvenirs. Elle est aussi vivante que le rapport que l'on a face à elle; aussi changeante que nos souvenirs eux-mêmes.

 

La Photographie est vivante.

EROSION, Jacqueline: 4x5 inches b&w negative altered by water during 9 months.